Kan knappt hålla mig vaken!


Bänkad på ett kafé på Vancouver International och jag kan knappt hålla mig vaken. Försöker förströ mig för att få tiden att gå, men ögonen vill bara falla ihop. Sov dock den mesta tiden på flighten hit.

Här har jag hittat en kontakt så att jag kan använda datorn istället för plattan – går fortare att skriva på datorn. Bildbehandling kan jag syssla med också. Heja datorn!

Checka in sitt bagage får man göra tidigast fyra timmar innan avgång. Det kan tyckas att jag tagit till onödigt många timmar emellan flighterna, men jag anser ändå inte det. Flighten efter mig från Honolulu är med Westjet. De skulle landa strax efter kl 7, men ankommer först halv elva. Å jag har inte glömt hur det var på vägen till Honolulu när vi fick vända efter en timmas flygning.

Åt omelett och champinjoner till frukost. Helt ok. Har också försökt läsa lite på i min bok av Camilla Läckberg som finns nedladdad i plattan, men ögonen bara faller ihop så det projektet lade jag ner igen. Å eftersom jag har bagage att släpa på är det mäkkigt att gå omkring här, så jag väntar på att incheckningen öppnar om en halvtimma och sedan går jag igenom säkerhetskontrollen. Eftersom jag ska till USA igen är det nya inresepapper som ska fyllas i och nytt ”förhör” om vad jag har med mig in. Även om jag bara ska passera Chicago på vägen till Köpenhamn.

Har kopplat upp datorn istället för plattan, men har begränsat med ström i den. Ska leta upp en kontakt när jag väl checkat in. Å köpa priset till tävlingen som jag publicerar här på bloggen i morgon söndag när jag är hemma igen. Inhandlar ett ”Vancouverpris” till mig själv också. Vill också ha! Inga problem med övervikt förresten. Inte hit i alla fall. Men hur det är med United som strax ska ta hand om mig vet jag inte.

4 reaktioner på ”Kan knappt hålla mig vaken!

  1. Hej Hopp, somna inte på din post !!!!!! Tänkte att det kunde plinga till i din dator uti fall att du hade slumrat till. Tittar just nu på postkodmiljonären, många duktiga ungdomar som tävlar denna veckan. Du kommer att komma hem till ett härligt sensommarväder, idag har det varit över 20 grader i Blekinge. Hoppas det håller i sig länge, länge. Det går fortfarande att sitta ute och njuta. Hej så länge och trevlig flygtur.

    Gilla

    • Hej, hej! Du och Lena har varit så söta på den här resan och haft en sådan intensiv dialog med mig! Roligt! Det glädjer mig också att sensommaren fortfarande känns där hemma. Då kanske det kan bli en golfrunda kommande helg. Trodde annars att temperaturen skulle vara nere på 10 grader och det är lite för kallt för mig. Men jag ser fram emot att få använda mina nya vinterbrallor från Whistler när den dagen kommer. Jackan har jag om axlarna nu. De drar på luftkonditioneringen så här att jag sitter och småfryser. Jackan har för övrigt varit jättebra på flygresorna jag gjort sedan jag köpte den. Det är luva på jackan och jag vänder den så att jag blundar in i luvan. Då blir det som ett eget litet bo jag huserar i. Ljudet runt omkring försvinner lite och så blir det helt mörkt. Hoppas kunna sova bort hela flighten till Köpenhamn. Den avgår vid 22-tiden ikväll från Chicago så då är det ändå dags för mig att sova. Men eftersom 22 är 10 för mig nu så kanske jag är vaken … Svårt det där! 😉

      Gilla

  2. Ja uj uj det är en lååång resväg det där. Spännande med priserna. Är så nyfiken vad det kan vara! Hoppas nu resten av resan går bra utan förseningar. När man är på resande fot sådär vill man bara HEM.

    Gilla

    • Ja, även om själva resandet är en del av resandet så att säga så är det ju så att när man ändå ska hem ja, då vill man bara hem. Det var immigration till USA redan här i Vancouver denna gång också. Det är nog något de kör med här. Det verkar annars lite konstigt tycker jag – att man går igenom alla kontroller här och inte när man kommer till landet i fråga. Grått utanför fönsterna här. Himlen ser gråmulen ut som hemma i Sverige.

      Gilla

Lämna en kommentar