36 timmar från dörr till dörr! Nu kör vi TÄVLING!


nyhet_tavling_141005Nu är jag hemma igen och jag har nästan packat upp också. Börjar dock bli lite hungrig så jag ska pipa ut och handla något innan blodsockret sjunker för långt ner i skorna. I listen här ovanför har jag nu lagt in en rubrik där det står Tävling. Surfa in där och läs om hur du är med och tävlar om två fina priser – ett från Vancouver och ett från Honolulu.

Senast söndagen den 12 oktober kl 20 svensk tid vill jag ha dina svar. Namnen på de två som vunnit kommer att publiceras här på bloggen och därefter skickar jag priserna till de lyckliga.

Vad gäller den nu avslutade resan så vill jag säga att jag är sååå nöjd med allt jag fått vara med om! Det är roligt att få vara ute och lufta sig och jag känner den djupaste tacksamhet för att jag kan göra sådana här utflykter – både när det gäller det ekonomiska och hälsomässiga. Att jag kan genomföra sådana här resor trots allt elände jag varit med om innebär en genuint stor glädje för mig. Jag har haft några dagar som varit lite sämre och där jag inte riktigt orkat som jag tänkt mig, men då gäller det att anpassa sig, acceptera och leva i vetskapen om att det kommer bättre stunder igen.

Den vanligaste kommentaren jag får om mina resor på egen hand är ”hur vågar du det? är det inte ensamt?”.
Som svar på det säger jag:

– Nej, har man peppar, peppar, ridit ut den värsta stormen när det gäller sköldkörtelsjukdom är man inte rädd för något – klarar man sig ut på andra sidan från det helvetet finns inga berg att bestiga och nej, det är inte ensamt, tillvaron blir vad man själv gör den till och dessutom har jag genom bloggandet kontakt med halva världen, så nej, jag känner mig inte ensam.

Konversationen brukar fortsätta med ”men att gå på restaurang själv, känns inte det hemskt?”.

– Nä, det gör det inte. Jag var 16 år första gången jag åkte till London ensam. Det är bara att gå och äta! Men det klart, jag väljer inte ställen med vita dukar och kandelabrar.

Du som funderar på om du skulle våga dig på en tripp någonstans på egen hand – fundera inte, åk! Du kommer hem många erfarenheter rikare på alla plan. Du får göra precis som du vill när du vill!

Vilket resmål det blir nästa gång vet jag inte, men blir det en blogg av det då också hoppas jag att du hänger på!
Kram och mahalo, som de säger på hawaiianska. Tack!

Lämna en kommentar