Waikele är inte som Woodbury


Igår var jag på Waikele Premium Outlets och jag kom faktiskt inte hem med mer grejer än vad jag hade tänkt. Nästan. Det blev fyra tunna t-shirts också från Ralph Lauren – två vita och två rosa – men annars höll jag mig i skinnet. Å andra sidan fanns där inte så mycket att shoppa. Centrat är avsevärt mycket mindre än Woodbury Common utanför New York och dessutom under renovering och där var rätt mycket byggplank. Mitt emot låg ett centrum som inte tillhörde själva ”billighetsområdet”, men där var det reducerade priser i jämförelse med Sverige i alla fall.

Hem kommer jag med två par jeans från Lewi’s. Drygt 700 kronor för två par. Sockar blev det från Waikele Center. Mina favoritsockar Thorlo hittade jag där. Det går inte ha några andra när man ska motionera och blir fuktig om fötterna när man väl provat dem en gång. Jag har handlat dem sedan jag kom till USA första gången 1983 år och skulle aldrig få för mig att sätta andra sockar än dem på fötterna när jag ska ut och röra på mig. Dessutom är de gosiga att gå omkring med hemma. Det är lite tjockare än vanliga sockar och nästa outslitbara. Till slut går de dock sönder på hälen eller blir blankslitna under trampdynan, men det tar långt tid så nu klarar jag mig flera år framöver.

text_waikele_140930_text_1 text_waikele_140930_text_2 text_waikele_140930_text_3 text_waikele_140930_text_4 text_waikele_140930_text_5 text_waikele_140930_text_6 text_waikele_140930_text_7 text_waikele_140930_text_8

Kommentera

