Nästan som i en resebroschyr


nyhet_waikiki_141001Eftersom jag inte fått pilla med kameran på hela dagen – rapport från Pearl Harbor är på väg – så pillade jag desto mer med den sen eftermiddag. Jag slopade det egna badet för att ta bilder så att ni också får se hur fint här är med blå himmel, blått vatten och människor och surfbrädor i alla färger.

Av säkerhetsskäl kan jag inte ta med mig kameran till stranden samtidigt som jag också ska bada och att ta sig fram och tillbaka för att lämna in kameran och sedan gå ner igen är för mäkkigt. Det är inte långt, men jag har ett antal trafikljus på vägen och de är inte synkroniserade som i Vancouver och jag får spader när jag ska vänta överallt. Det är ett himla väntande överallt! Ett eländesväntande är det också på hissen här på hotellet. Tre hissar servar nästan 300 rum och det tillbringas många minuter varje dag framför en hissdörr som tar tid på sig för att öppnas.

I alla fall – jag hittade en inställning i kameran som jag hade glömt att den fanns. En särskilt liten grej som är lämplig när man befinner sig i väldigt ljusa miljöer som på stranden eller i skidbacken. Å jag är nöjd med resultatet 😉

Kolla gärna du också under rubriken Honolulu (Hawaii, USA) / Bilder från Waikiki Beach 2014-10-01. En simpel tisdag, första dagen i höstmånaden oktober, kan man roa sig med en kamera på Waikiki Beach på Hawaii. Det är grejer det!

Lämna en kommentar