Anländ – drygt sju timmar försenad


Halv två i natt landade jag på Honolulu International och då var det endast taxi som gällde. Taxi är helt emot mina principer, men hade jag inte tagit taxi idag hade jag fått gå. Allmänna kommunikationsmedel trafikerar inte gatorna så här dags på dygnet. Jag kom dock undan med 35 USD och enligt det jag läst mig till kan man räkna med 40-45 USD så jag känner mig väl rätt nöjd ändå, men tillbaka till flygplatsen nästa fredag blir det buss. Travel like locals!

Nu är klockan två timmar senare och jag har även checkat in på lägenhetshotellet. Jag har fått rum med pentry på 16:e våningen, men vad som är utanför har jag ingen koll på. Det är rätt mörkt trots gatlampor.

Innan jag försöker sluta mina ögon en stund igen ska jag plocka lite bland mina grejer så att jag känner att jag har koll på läget. Jag sov i princip hela vägen hit så fem timmar har det nog blivit i natt i alla fall. Klockan 6 öppnar livsmedelsbutiken på andra sidan gatan. Bananen jag fick göra mig av med i Vancouver hade suttit bra nu. Jag var dock förutseende att köpa ett par flaskor vatten innan vi lämnade Vancouver i alla fall.

På termometern stod det 27 grader när vi landade sa ”flight deck” och på hotellet finns air condition med i tre olika lägen – det gillas. Det var väldigt varmt i lägenheten i Vancouver. Där fanns en fristående fläkt på golvet, men den väsnades så att den inte gick att ha på.

Förresten – det är lämpligt att läsa bloggen noggrant. Alldeles innan planet tog mark här i Honolulu kläckte jag idén om att ha en tävling här på bloggen när resan avslutats. När det är dags att köra igång annonserar jag det i ett inlägg och du som vill vara med ska då besvara ett antal frågor om det jag varit med om under resan och ett fint pris utlovas. Jag väljer att ha ETT lite bättre pris istället för att hatta runt med småsaker som egentligen inte är något att ha. Det här jag tänker på som pris är inte inhandlat än, men det är något jag själv vill ha, så jag köper nog två.

4 reaktioner på ”Anländ – drygt sju timmar försenad

  1. Hej igen ! Välkommen till ”Paradiset”, för det kan man säkert kalla Hawaii. Ser helt underbart ut, är inte alls avis eller vad tror du ????? Tänk vad du upplevt hitintills under dina 50 år, du gör verkligen rätt som tar vara på livet. Ha det gott och trevlig vistelse resten av veckan.

    Gilla

    • Nja, Paradiset tycker jag ju inte. Det är slitet och överbefolkat av mycket turister. Men affärerna är många och det finns en del kul att titta på. Egentligen vet jag inte vad som skiljer detta från en ö i Grekland … 😉 Mallorca skriver jag inte för Mallorca är vackrare.

      Gilla

      • Ojdå, kan det vara så att det låter mer ”paradisiskt” än det är. Jag trodde kanske att det bara var vajande palmer och vackra stränder. Det ska bli ett nöje att hänga med och förmodligen få en annan inblick av denna så omtalade ögrupp. Alltid lär man sig något nytt.

        Gilla

      • Hawaii låter absolut mer paradisiskt än det är och jag hört flera andra som varit här säga samma sak. Jag tror dock att öarna är väldigt olika. Jag är på Oahu och det är den ön man i första hand tänker på eftersom Honolulu, Waikiki och Pearl Harbour ligger här. Maui är den ö som flest lovordar. Det är inte så turistiskt och mer natur. Det samma gäller nog också för The Big Island of Hawaii. Ögruppen omfattar åtta huvudöar.

        Gilla

Kommentera

