Det blev en dag på stranden


nyhet_stranden_141002Ja, inte riktigt förstås, men idag var jag nere på Waikiki Beach och badade två gånger och solade där emellan. En timma var jag där ungefär och jag hade solskyddsfaktor 50+ i ansiktet och 20 på lite andra ställen. Det är förresten stor skillnad i ansiktet sedan jag började använda hudkrämen KUKUIæ Moisturizing Cream från Oils of Aloha som guiden tipsade om i måndags! Det kändes jobbigt i slutet av vistelsen i Vancouver och de första dagarna här att ha så många fläckar i ansiktet. Sminka mig när det är så är varmt vill jag inte, det rinner ändå av, och då får jag gå ut naturell så att säga, och för mig, som aldrig haft en fläck i ansiktet innan, känns det inte kul. Även om det inte är fläckarna som är det värsta. Det är svidandet och brännandet som stör mest.

I morgon kväll är det hemresa och jag kan absolut inte säga att jag vill åka hem. Jag har det bra här och värmen är bekväm. Jag har inte tänkt på mina händer förrän idag när jag var på Cheesecake Factory och det var så svalt där inne med luftkonditioneringen att mina fingrar blev vita på ett kick. Det jag däremot längtar efter är att köra igång med bikramyogan igen. På måndag står jag nog inte på mattan igen, men inom en vecka har jag sannolikt gjort ett första pass för höstsäsongen. Jag längtar verkligen efter att gå in i ”varma rummet” och komma ut som en trasa och sedan känna den där speciella förnöjdheten som bara bikramyogan ger dig. Av den anledningen tycker jag att det känns ok att åka hem, men det är väl också den enda 😉

Jag packade rätt mycket i morse och resten tar jag i morgon. Det är utcheckning kl 12, men jag får behålla rummet till kl 13. Shuttlebussen till flygplatsen går kl 15 och det är 1,5-2 timmar innan jag egentligen vill åka, men det går inga bussar mellan kl 15 och 18 och kl 18 är försent. Det tar tre kvart till flygplatsen och händer det något på vägen, olyckor som stoppar trafiken t ex, blir det körigt. I morgon förmiddag har jag tänkt mig strandverksamhet. Ändrar jag mig och vill göra något mer kulturellt kan jag gå på zoo och titta på zebror och giraffer eller till akvariet. Shopping är däremot uteslutet. Platsen är det väl inga problem med, men jag vill inte ha dyr övervikt. Air Canada som jag flyger med i morgon till Vancouver var jobbiga när jag skulle flyga hem mellan Vancouver och Toronto för fyra år sedan och det tjafset vill jag inte ha en gång till.

Somewhere over the Rainbow a la Hawaii spelades också i bussen idag. Underbar version enligt mitt tycke.

2 reaktioner på ”Det blev en dag på stranden

  1. Underbar sång, men jisses hur kan man bli så stor? Va bra att du hittade den däringa ansiktskrämen! Låter kanon! Ja värmen är bra för oss med ledvärk. Har aldrig ont i lederna längre. Ha en trevlig hemresa nu och hoppas du slipper övervikt och tjafs.

    Gilla

    • Det satt en jättemänniska på nyheterna i TV-rutan igår kväll också. Jag hade inga extra ögon på mig (linser eller glasögon) och undrade ett tag om jag såg dubbelt. Han pratade sport – borde nog utöva en runda runt kvarteret själv också. Det är beklämmande med alla som misshandlar sina kroppar.

      Gilla

Kommentera

