Å nej! Tillbaka i Vancouver!


Efter en timma i luften fick vi vända åter till Vancouver. Ett fel rapporterades på planet och ny avgång är satt till omkring kl 22 ikväll. Det är sju timmar senare avgång än tänkt och jag har kontaktat hotellet så att de inte hyr ut mitt rum till någon annan 😉

Vi har fått två vouchers på 10 CAD stycket så att vi kan äta utan egna utgifter. Restaurangerna stänger dock kl 19.30 så jag måste väl bege mig till någon ställe nu så att jag får lite mat i magen.

Men det känns rätt ok att den här förseningen blev nu och inte när jag ska hem igen. För sannolikheten att det inträffar något liknande även på flighten tillbaka är väl inte så stor. Biljetten tillbaka till Vancouver nästa fredag med ankomst strax efter kl 5 lördag morgon är en helt annan bokning än den som ska flyga hem mig över Atlanten. Jag har tagit till extra timmar för eventuella förseningar. För missar jag planet härifrån till Chicago lördagen den 4 oktober får jag köpa ny biljett och det vill jag inte. Sju timmar har jag i Vancouver mellan Honolulu-flighten och den till Chicago och det bör räcka. Jag råkar ut för förseningar ytterst sällan så det är bara att bryta ihop med jämnmod och komma igen.

4 reaktioner på ”Å nej! Tillbaka i Vancouver!

  1. God Morgon ! Snart på väg till jobbet, klockan är 05,15 men ville kolla till var du befann dig. In på flygradarns sida och såg då att planet var kraftigt försenat. Det var ju inte speciellt kul. Hoppas nu att allt går enligt planen så att du når Honolulu innan min arbetsdag är över. Den som väntar på nåt gott………………………… Ha det bra !!!!!!!!

    Gilla

Kommentera

