Kan KUKUIæ Moisturizing Cream vara bra för rosacea?


Guiden hade mycket att berätta igår. Han pratade från kl 08.30 till 15.30 non-stop utan punkt och kommatecken – du som är hemma med amerikanare vet precis vad jag menar med det 😉

Ett av tipsen han delade med sig av var KUKUIæ Moisturizing Cream som ska vara bra för det mesta i hudväg inkl solskadad hud – bättre än Aloe Vera sa han. DÅ måste det vara bra tänkte jag och eftersom jag griper efter alla strån som finns när det gäller rosacea kom jag fram till att försöka få tag på en burk och de har faktiskt produkter från Oils of Aloha i livsmedelsaffären nere på hörnan. Drygt 15 USD för en rätt stor burk – finns som naturell och två med doft. Han var noga med att poängtera att det ska var ”cream” och inte ”oil” i det här fallet = solskadad hud.

Jag valde utan doft och satte på i ansiktet och på halsen igår kväll och jag är absolut bättre i ansiktet idag än vad jag varit de senaste dagarna. Det lite röda på halsen har också gått ner avsevärt. Jag har några dagar till på mig att testa – kanske införskaffar jag en burk nummer två.

nyhet_kukui_140930_text

Kommentera

