Pearl Harbor utan kamera i morgon


I eftermiddags bokade jag en organiserad tur till Pearl Harbor och där är det säkerhet på hög nivå. Så hög att man inte får ha någon väska med sig in på området och endast en liten kamera. Sina fickor får man däremot fylla. Men där går det inte i mycket. Att man inte får ha någon ”stor” kamera med sig innebär att det inte kan bli några bilder därifrån i morgon och det stör mig. Det stör mig också att jag inte fick ändan ur vagnen och bokade utflykten hemifrån. Det finns femtioelva varianter att välja bland och lika många företag kör turer till Pearl Harbor, men det verkar som om Expedia, som sitter nere i receptionen, lägger på några dollar för att de sitter där och tar hand om förvirrade turister. Oengagerade dessutom. Grrr!

Hur som helst så är jag hemma igen efter kvällens övningar. Jag inledde kvällen med middag på Cheesecake Factory. Där beställde jag en sallad med lax, men trots att vi diskuterade innehållet i den förstod inte servitrisen att det var salladen jag talade om så jag fick grillad lax med potatismos. Det var väldigt gott så det blev nog ett bra val trots missförståndet. Några glutenfria cheesecakes har de inte att erbjuda, men de jobbar på det sa servitrisen. Godsakerna som ligger i disken när man kommer in ser väääldigt goda ut, men jag väljer att avstå.

nyhet_rock_140930Efter maten var nästa anhalt Rock-a-Hula Legends in Concert på Royal Hawaiian Theater. Det sjöngs Elvis, Michael Jackson och Lady Gaga, men vad hon gjorde i det sällskapet begriper jag inte. Hon tillhör inte några legender. Men de andra två nissarna var bra. En liten dos hula-dans, akrobatik och jonglering fick vi också. Inte ens halvbesatt, men folk verkar inte riktigt ha koll på läget när det gäller den här typen av aktivitet. Ingen av dem jag talat med känner till Rock-a-Hula.

Nu ska jag tvätta ansiktet och krypa ner. Avfärd till Pearl Harbor redan kl 06.30 från systerhotellet Ohana East. Önskar er en trevlig arbetsdag eller hur ni ska tillbringa denna dag!

Förresten: Brandbilarna i delstaten Hawaii är GULA! Å JÄTTELÅNGA! På sidorna är bilarna utrustade med surfingbrädor!

4 reaktioner på ”Pearl Harbor utan kamera i morgon

  1. Va? Ingen glutenfri cheesecake? DÅLIGT av Cheesecake Honolulu! Det finns EN glutenfri cheesecake att välja på menyn här i LA….. Konstigt att de inte hade samma på Hawaii….

    Gilla

Kommentera

