Åsså har vi dagens fynd på Ala Moana


nyhet_ala_moana_140928Några steg in på Ala Moana idag fick jag syn på Body Shop. Utanför stod en tilltalande skylt. Köp 3 och få 2! Det är ett nästan lika bra erbjudande som i New York i våras då det var köp 3, få 3 – den gången frågade jag flera gånger om det verkligen var så att man fick 3 produkter när man köpte 3. Här dubbelkollade jag inte. Jag shoppade loss och ut kom jag med två ansiktsrengöring, två ansiktsvatten och en lösning man ska ta bort färgen på ögonfransarna med. I Sverige hade samma grejer kostat ungefär 700 kronor jämt. Här betalade jag 384 kronor enligt den kurs som Forex har just nu.

Nästa fynd var en tygväska på Vera Bradley. Ja, jag vet, jag har ”hang-ups” på väskor … Den här modellen har kollat på förrut, men då kunde jag inte bestämma mig för vilket tyg jag ville ha. 30 % var det på en sektion. 42 USD istället för 60. Vera Bradley stiftade jag bekantskap med första gången i Boston för 2,5 år sedan. Jag köpte en bag då och jag blir glad varje gång jag lyfter i den. Kika gärna in på Vera Bradleys hemsida.

Det finns rätt mycket roliga grejer att handla här måste jag säga. Igår behövde jag sockar. Även om det är varmt är det lämpligt att ha sockar i gympaskorna. Jag hade inte med mig tillräckligt många så jag köpte en tre-pack på Footlocker igår. Jag gillade dem, inga skaft, men de kasar ändå inte ner, så idag var jag och köpte två tre-pack till. 10 USD för en tre-pack. En strandklänning i syrénlila kom jag hem med idag också. Den användes omgående när jag skulle ner till vattenbrynet och doppa mig – temperaturen i vattnet är som i badkaret. Nästan.

Sedan har jag köpt ett pris till tävlingen som jag flaggade för häromdagen. Jag har kommit fram till att det blir två priser och i formuläret ska man också få fylla i om man önskar sig priset från Vancouver eller Honolulu om man vinner. Värdet är det samma. Skulle de två med flest rätta svar ha skrivit Vancouver båda två får den som skickade in sitt tävlingsbidrag fortast första tjing. Men mer om detta blir det när tävlingen publiceras. Jag anser i alla fall att det är mödan värt att läsa bloggen noggrant och även bildtexterna. Hoppa inte över något!

I morgon ska jag på utflykt mellan kl 8 och 15 ungefär. Halva ön ska täckas med buss. Dole ananasplantage står bland annat på programmet. Det ser jag verkligen fram emot. 1,5 timma läggs på Doles anläggning. Jag kommer säkert hem med någon i morgon också, men snart måste det vara stopp i shoppandet, måste få hem det också! Å sedan har jag Waikele Premium Outlets på tisdag. Det verkar mäkkigt att åka allmänna kommunikationsmedel dit, men via hotellet kan man boka en shuttle service för 15 USD tur och retur så då blir det med stor sannolikhet organiserat dit trots att jag inte hade tänkt det.

Ett par skivor med hawaiiansk musik köpte jag idag också förresten. Jag spelar den ena skivan i datorn just nu. Och du som undrar – någon hawaiiskjorta kommer jag inte hem med. Aloha!

2 reaktioner på ”Åsså har vi dagens fynd på Ala Moana

    • Ja, jag måste erkänna att jag varit och titta på skjortor lite överallt.
      Coolast är de på ABC Stores, men där är den minsta storleken small och de är för stora för mig.
      Small är väl en 40 här och det räcker med en 36:a till mig. Till sommaren med vita jeans tänkte jag annars 😉
      Men jag har tid att ändra mig.

      Gilla

Kommentera

