Pausmusik: Take me down to the North Shore


Inne och vänder, men ni vaknar om ett par timmar och under tiden jag hittar på annat får ni en sång från där jag varit idag – North Shore. Fantastiskt vackert! Det är på North Shore surfarna trivs, men monstervågorna väller in först i november och är aktiva fram till april. Jag hoppas på fina bilder i kameran ändå! Oredigerade har det blivit 233 bilder idag och bland dem måste väl finnas åtminstone 100 som går att använda.

Jag ska i väg en liten runda till golfklubben Ala Wai nu för att se om de möjligen har roliga handskar där. Förra året spelade jag med en tjej på Bokskogen som hade en blommig handske som hon hade köpt här. Om man vill skoja till det lite med sin utrustning på golfbanan tänkte jag, men framåt svensk lunchtid finns det nog bilder från Doles ananasplantage och North Shore att titta på. Kanske till och med till förmiddagskaffet.

Dagens guide berättade förresten att golfbanan jag har på andra sidan kanalen är den mest välbokade i hela USA. Tee time var 4:e minut. 18 hål och par 72.

4 reaktioner på ”Pausmusik: Take me down to the North Shore

    • Jag såg inte en enda surfare, vågorna är få och inte mycket att hänga i julgranen nu. Det var jättefint ändå och sedan fortsatte vi på östkusten ner mot Honolulu igen och där finns en del riktigt fina stränder och annan vacker natur. Tror du kommer att gilla bilderna. Ska nog duscha först. Precis varit ute och ätit. Måste ta ut linserna och sätta på mig hökögonen så att jag ser hur bilderna ser ut.

      Gilla

  1. Wow, vilken musik att vakna till en ny dag. Underbart. Nu längtar jag efter att se bilderna också. Det måste väl i alla fall vara en av de vackraste platserna som finns eller …………….. ???????????

    Gilla

Kommentera

