497 bilder


nyhet_497_bilder_140929Nu är det snart sovdags här hos mig. Bilderna från Dole Plantation var synliga hos er till frukost och North Shore är precis instoppade. 497 bilder hyser mediabiblioteket nu ser jag.

Idag är jag mycket nöjd med bildresultatet. Jag har kört mest med teleobjektivet och det blir ett annat liv i de bilderna. Jag gillar skarpa kontraster – skärpa i mitten och suddigt runt omkring. En och annan ananas fick jag till ordentligt och bilderna från North Shore – ja, vad ska man säga om dem? Mycket vatten, mycket sand och många palmer. Jag är i alla fall mycket nöjd med utkomsten av dem. Det var fantastiskt vackert där uppe och bergen mitt emot Dole Plantation påminde mycket om Sydafrika.

Det har varit en givande dag och i morgon står Waikele Premium Outlets på programmet. Kl 9 har jag bokat in mig på ”shuttlebussen”. För det betalar jag 15 USD tur och retur, men det är det nog värt. I receptionen sa de att det tar två timmar att åka med allmänna kommunikationsmedel. Det trodde jag först inte riktigt på, men idag när vi var ute och körde förstod jag att det är längre dit än vad det ser ut på kartan. Jag noterade i kväll också att hotellet har ”shuttlebussar” till flygplatsen för 9 USD. Det blir en sådan på fredag. Taxi, aldrig i livet, men buss genom hotellet kan jag tänka mig.

På tal om avresan på fredag så fick jag idag höra av guiden att det är fyrverkerier här på fredag kväll. De inleds kl 20 och det är samtidigt som mitt flyg avgår. Jag hoppas att inte fyrverkerimästarna vilar på hanen utan att de sätter igång punktligt så att även vi som lämnar ön kan få del av dem. Lite grand från ovan så där.

Jag kan inte påstå att jag är över mig intresserad av att åka hem, men det tar också på krafterna att ligga ute så här. Det är full rulle hela tiden. Idag hann jag inte ens gå ner till vattnet för ett dopp. Alldeles billigt är det inte heller. 50 USD om dagen kan man räkna med att maten kostar. Men vad sjutton – jag jobbar för att jag ska kunna göra sådana här saker så det får passera som allmänt spill 😉

Kommentera

