Snart på väg till Honolulu


Precis om tidigare i veckan gick det inte att sova hela natten nu heller. Det är ett elände!! Jag har fått ett tips från Lena i Los Angeles om att köpa melatonin i form av röda gummibjörnar som smakar hallon. Jag får nog scanna av marknaden på röda gummibjörnar när jag kommer till Honolulu för det är jobbigt att inte kunna sova – men det är väl så här på ålderns höst 😉

Uret har passerat halv nio och jag är färdigpackad och klar att ge mig av, men jag kan häcka här i lägenheten ett par timmar till. Det är mörkt, grått och lite regnigt utanför fönsterna. I Honolulu är det mest inritat regn också, men där är det kryddat med åska lite här och där den närmaste veckan. Oväder är lite spännande och mysigt, men kanske inte när man är ledig och har aktiviteter utomhus på agendan.

Faktum är att jag haft vädret i Honolulu på min dators skrivbord i ett år och det har varit ”the same procedure every day”. Regn och 31-33 grader. Min syster som var på Hawaii för 30 år sedan säger att där regnar det från klar himmel – det kommer ett litet moln och så regnar det från det och så är det över. Tills nästa lilla moln kommer.

nyhet_vader_honolulu_140926_text

2 reaktioner på ”Snart på väg till Honolulu

  1. Du MÅSTE köpa gummybear melatonin så att du får sova en hel natt. Det var min räddning i somras. Stämmer att det regnar mycket på Hawaii, men det är tropiskt och väldigt fuktigt. Lika plötsligt som det kommer är det över igen. Gläds med dig som är på väg till vackra Hawaii! Aloha!

    Gilla

Kommentera

